برنامه جام

برنامه جام

برنامه "جام" یکی از برنامه‌های چهارگانه در برنامه ملی آینده‌نگاری محسوب می‌شود.  در این برنامه تلاش خواهد شد از طريق هوشمندي كسب‌وكار و فناوري، رشد كسب‌وكارهاي آينده‌نگاري حاصل شود زیرا در دنياي متغير امروز، كسب‌وكارهايي در تصميم‌گيري‌هاي آينده خود موفق‌ترند كه داراي هوشمندي لازم باشند. مخاطبان اصلی این برنامه شركت‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهاي پژوهشي، سازمان‌ها و كسب‌وكارها هستند. مهم‌ترین اهداف این برنامه عبارتند از:

1)       شکل‌گیری و توسعه بازار هوشمندی کسب‌وکار

2)       کمک به شرکت‌های کوچک از طریق خرید خدمت و کمک دولت به خرید خدمت از این شرکت‌ها

3)        کمک به شکل‌گیری بانک‌های اطلاعاتی، سايت‌ها و گزارشات مناسب در خصوص آینده و برآوردهای آینده

4)       زمينه‌سازي تحقيق و توسعه جهت ارتقاي روش‌ها و فناوري‌هاي مرتبط با توليد اطلاعات مربوط به آينده.